Retouren & Garantie

Garantie werktafels

Wij besteden de grootste zorg aan het maken van onze werktafels. Deze producten bestaan uit natuurlijke materialen, zoals hout en natuursteen, waardoor deze onder weersomstandigheden kunnen vervormen of verweren. Onzorgvuldig gebruik of onderhoud aan uw werktafel zorgt er daarom voor dat de werktafel niet in aanmerking komt voor reclamatie.

Om ervoor te zorgen dat uw werktafel zo lang mogelijk in uitstekende staat blijft verkeren adviseren wij uw werktafel droog en uit de zon op te slaan. Daarnaast is beter om vocht en sappen uit voedsel of drank niet in contact te laten komen met het werkblad. Als laatste is het van belang dat uw barbecue voldoende vrij blijft van uw werkblad. Door het verschil in temperatuur kan bijvoorbeeld uw natuursteen blad scheuren.

Garantie en registratie Big Green Egg

Big Green Egg is wereldwijd de eerste fabrikant van keramische, op houtskool gestookte kooktoestellen die zodanig achter de kwaliteit van het product staat, dat er een beperkte levenslange garantie op van toepassing is. Een garantiesysteem wat al decennialang wordt gehandhaafd.

Voordat een EGG de fabriek verlaat ondergaat deze nog een grondige inspectie. Daarnaast is iedere Big Green Egg voorzien van een certificaat wat garandeert dat het product, binnen zijn soort, van de hoogste kwaliteit is. Daarbij biedt Big Green Egg de 'best-in-class' klantenservice en garantieondersteuning aan haar klanten.

Door uw EGG te registeren kunt u, indien nodig, aanspraak maken van deze uitgebreide garantieregeling. Wij adviseren u daarbij om uw aankoopbewijs goed te bewaren.

Registreer je EGG

Mocht u aanspraak willen maken op de garantie bepalingen van Big Green Egg kunt u ons een mail sturen met de volgende gegevens:

  • Bewijs van aankoop door oorspronkelijke eigenaar
  • Korte beschrijving van het probleem
  • Foto's van het product waarop de garantie van toepassing is
  • Adres gegevens

Garantie en registratie Kamado Joe

Wilt u aanspraak maken op de garantie, neem dan contact met ons op. Wij hebben de volgende gegevens van u nodig voor de verwerking van de garanties van u Kamado Joe:

  • Serienummer (zie achterin instructie boekje die bijgeleverd is in de gele envelop)
  • Bewijs van aankoop door oorspronkelijke eigenaar
  • Korte beschrijving van het probleem
  • Foto's van het product waarop de garantie van toepassing is
  • Adres gegevens

Als wij deze gegevens ontvangen hebben nemen wij contact op met de leverancier van Kamado Joe over de garantie kwestie. Zodra wij meer weten nemen wij contact met u op over de oplossing.

Registreer je Kamado Joe (u krijgt op de website geen bevestiging te zien van inschrijving, wel krijgt u, als u dit aanvinkt, een mail met de bevestiging van inschrijving)

Garantie Primo

Als u een reclamatie heeft van een Primo product kunt u contact met ons opnemen. Wij hadden graag de volgende gegevens van u ontvangen:

  • Bewijs van aankoop door oorspronkelijke eigenaar
  • Korte beschrijving van het probleem
  • Foto's van het product waarop de garantie van toepassing is
  • Adres gegevens

Garantie en registratie The Bastard:

The Bastard is een kamado grill gemaakt van hoogwaardig cordoriet keramiek met 20 jaar garantie. Om in aanmerking te komen voor deze garantie is het belangrijk dat je de Bastard garantie activeert

Registreer je Bastard

Mocht u aanspraak willen maken op de garantie van The Bastard kunt u ons een mail sturen met de volgende gegevens:

  • Bewijs van aankoop door oorspronkelijke eigenaar
  • Korte beschrijving van het probleem
  • Foto's van het product waarop de garantie van toepassing is
  • Adres gegevens

Retourneren: in geval van gebreken/verkeerd geleverd product/ruilingen

  • Eventuele gebreken, verkeerd geleverde producten of ruilingen dienen binnen 14 dagen na levering mondeling, schriftelijk of per mail aan ons te worden gemeld.
  • Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. Het uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.
  • Het Luxe Buitenleven informeert u over de wijze van transport, de datum van ophalen of uiterlijke datum van terugzending.
  • Verkeerd en/of producten met een gebrek zijn voor kosten van Het Luxe Buitenleven, ruilingen komen voor rekening van de klant.
  • Bewaar het verzendbewijs!

Het pakket dient voorzien te zijn van het volgende bezorgadres:
Het Luxe Buitenleven
Dorpsstraat 8a
4271 AC Dussen

Retourneren: in geval van uw recht op herroeping (herroepingsrecht)

U heeft het recht uw product tot 14 (kalender) dagen, na ontvangst van het product, zonder opgave van reden te annuleren.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht bent u verplicht dit kenbaar te maken bij de ondernemer. Het kenbaar maken dient middels het Modelformulier voor herroeping te gebeuren. Download hier het modelformulier.

Het product behoort met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Het Luxe Buitenleven geretourneerd te worden binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Het uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.
Indien u voldoet aan de gestelde voorwaarden, krijgt u binnen 14 dagen het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Klachten

Indien u een klacht heeft over een product of over Het Luxe Buitenleven kunt u contact opnemen met onze klantenservice via e-mail, telefoon of brief. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om uw klacht in behandeling te nemen. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht zullen wij u beantwoorden over de uitkomst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt u door ons geïnformeerd binnen een termijn van 14 dagen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Stichting Webwinkelkeur.nl (www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil).